Opbaarmogelijkheid

2016-04-11 Foto buiten 't Oisie
In het Verenigingsgebouw Egmond is één van de ruimten permanent ingericht als opbaarruimte. Als een dierbare overledene niet thuis kan of wil(de) worden opgebaard dan kan dat vanaf nú in de ruimte met de naam ’t Oisie.

‘t Oisie kan dan gehuurd worden door de uitvaartverzorging en staat gedurende een aantal dagen ter beschikking voor het opbaren en – indien gewenst – bezoeken van de overledene.

Op 16 april 2016 vond de officiële opening plaats. Na een toespraak door Rudolf Scheltinga, bestuursvoorzitter van ’t Verenigingsgebouw Egmond en pastoor van de Oud-Katholieke St. Agnesparochie, werd een kaars ontstoken. De brandende kaars werd in ’t Oisie – de opbaarruimte – op een kandelaar geplaatst. Daarmee was de officiële ingebruikname een feit.

Vele waarderende opmerkingen werden gemaakt. Het is mooie sfeervolle ruimte geworden. Fijn dat de mogelijkheid tot opbaren op deze manier mogelijk blijft in Egmond aan Zee.
De gelegenheid tot opbaring is er voor iedereen, ongeacht kerkelijke of levensbeschouwelijke achtergrond. Iedereen is van harte welkom.